• Service auto non stop

Geometrie roți

Geometrie roți

Geometrie-roți

Procesul de geometrie a roților sau, regăsit și sub denumirea de geometrie a direcției, este cel care are în vedere operațiunea de aliniere corectă a roților față de direcția de mers a vehiculului rutier, dar și de direcția pe care acestea o au una față de cealaltă. Acest aspect este important pentru a se obține o rulare controlată, confortabilă și fără probleme în timpul deplasării cu vehiculul rutier. Prin intermediul acestui proces realizat corect și la timp, vehiculul rutier pe care îl deții va putea accelera și frâna fără vreo problemă în orice situație în care s-ar afla. Acest aspect se poate realiza deoarece, după efectuarea procesului de geometrie roti Brasov, vehiculul rutier va avea o manevrabilitate optimă.

De ce este important procesul de geometrie roți?

În ceea ce privește procesul de geometrie a roților, acesta este unul esențial pentru orice tip de vehicul rutier care este pus în funcțiune. Geometria roților este cea care asigură o deplasare sigură, atât în linie dreaptă, cât și în curbe. Aceasta este benefică și în privința consumului de carburant, deoarece poate ajuta la diminuarea acestuia.

Procesul de geometrie a roților nu trebuie confundat cu cel de echilibrare a acestora. Primul este cel care face referire la reglarea paralelismului celor patru roți ale vehiculului rutier, mai exact, la reglarea unghiurilor acestora. Prin acesta se dorește atingerea perfectă a perpendicularității roților vehiculului pe sol, dar și a paralelismului între ele.

Geometria roților vehiculului rutier este definită de 4 unghiuri, și anume: unghiul de cădere, unghiul de convergență, unghiul de fugă și unghiul de înclinație transversală a axei pivotului. Procesul de reglare al acestor 4 unghiuri trebuie realizat doar de către un mecanic auto specialist, în cadrul unui atelier auto profesionist, cu ajutorul unui banc de geometrie, pentru a se putea asigura faptul că roțile sunt perpendiculare cu carosabilul și paralele între ele.

În continuare vom discuta de cele 4 unghiuri amintite mai sus pentru a înțelege mai bine cum funcționează acestea și care este importanța fiecăruia în procesul de deplasare al vehiculului rutier.

Primul, unghiul de cădere. Acesta este cel care vizează înclinația roții pe verticală în raport cu solul. În ceea ce privește unghiul de cădere, acesta este exprimat în grade și este cel care poate afecta foarte mult dinamica de manevrabilitate a vehiculului rutier. Această înclinare a unghiului de cădere poate fi măsurată și exprimată ca fiind una pozitivă sau una negativă. În cazul în care se va discuta despre o înclinare pozitivă, aici partea superioară a roții vehiculului rutier se va ridica înspre acesta. Pe parte opusă, când discutăm despre o înclinare negativă a unghiului de cădere, partea superioară se va retrage din partea de sus a vehiculului.

Este bine de știut faptul că unghiul de cădere este cel care poate schimba drastic felul în care se va deplasa vehiculul rutier pe șosea. Din cauza drumurilor accidentate, a gropilor și a denivelărilor, roțile vehiculului rutier se pot dezechilibra, iar prin aceasta, se poate crea o dificultate în ceea ce privește virarea și stabilitatea per totală a vehiculului rutier.

Mai departe vom privi către unghiul de fugă. Acesta este cel care se referă la înclinația înapoi sau înainte a suspensiei de la nivelul vehiculului rutier. Aici, unghiul de fugă este cel care măsoară înclinația dintre axa pivotului și perpendiculara pe sol atunci când vehiculul auto este privit din lateral.

Ca și în cazul unghiului de cădere, unghiul de fugă se măsoară în grade. Valorile acestuia pot fi considerate pozitive sau negative.

Se vorbește despre o înclinație pozitivă atunci când axa pivotului este înclinată în spate. Când înclinația este una negativă, axa pivotului este înclinată în față.

În cazul în care unghiul de fugă nu este reglat în mod corespunzător, acest aspect va conduce la o direcție a vehiculului rutier foarte greoaie și la o uzură a anvelopelor vizibil ridicată.

În continuare vom vorbi despre unghiul de convergență. Acest unghi se poate determina prin măsurarea distanței dintre partea anterioară și cea posterioară a roților de pe aceeași punte a vehiculului rutier. Unghiul de convergență al vehiculului rutier este cel care influențează puternic uzura anvelopelor și comportamentul vehiculului rutier în timpul efectuării virajelor.

Ultimul, dar nu și cel din urmă, unghiul de înclinație transversală a axei pivotului. Acest unghi al vehiculului rutier este realizat de planul roții și axa transversală a pivotului. El este unghiul responsabil de comportamentul vehiculului rutier la ieșirea acestuia din viraje.

Care sunt semnele care îmi indică o geometrie roți defectuoasă?

Când vine vorba de o defecțiune în ceea ce privește partea de geometrie roți a vehiculului rutier, trebuiesc luate în vizor cele 4 unghiuri descrise mai sus. Singurul unghi care poate fi ajustat fără echipamente speciale este unghiul de convergență al roților. Acesta este realizat de diferența distanței dintre partea anterioară și partea posterioară a roților vehiculului rutier aflate pe aceeași osie.

Dacă vehiculul rutier pe care îl deții prezintă diverse dereglări în ceea ce privește unghiul de fugă al acestuia, este indicat să ai la cunoștință faptul că acesta nu mai poate fi modificat, ci doar ameliorat prin schimbarea anumitor piese de la nivelul acestuia. Acest unghi este cel care conferă stabilitate în situațiile în care vehiculul rutier atinge viteze mari. În cele din urmă, unghiul de înclinație transversală a axei pivotului este cel care se face responsabil de comportamentul vehiculului rutier la ieșirea acestuia din viraje.

Astfel, dacă vehiculul rutier pe care îl deții are tendința de a trage în lateral pe drum drept, anvelopele scârțâie la viteze mici sau prezintă o degradare inegală, este recomandată o vizită la un service auto specializat pentru a se realiza procesul de reglare geometrie roți de către un mecanic auto profesionist.

Când trebuie efectuat procesul de geometrie roți?

Procesul de geometrie roți reprezintă o procedură specială care trebuie realizată doar în următoarele situații, după cum urmează:

Vehiculul auto trage spre partea stângă sau spre cea dreaptă în timpul deplasărilor;

Anvelopele vehiculului rutier prezintă anumite semne de uzură inegală pe fiecare margine;

Vehiculul auto vibrează sau tremură în timpul deplasărilor;

Volanul vehiculului rutier nu este drept sau nu este centrat;

Vehiculul rutier scoate diverse sunete ciudate în timpul folosirii acestuia.

În aceste condiții este indicată vizita la un service auto specializat!

Te interesează acest serviciu?
Completează formularul de mai jos!


    Trimite mesaj
    Bună ziua! Cu ce informații te putem ajuta?
    Call Now Button